Skip to content

[vintersolverv]

21/12/2011

apropos 21. desember: aproposdikterne Haugane og Johansen slår til igjen.

Et dikt fra boka nedenom og volvo.

 

[vintersolverv]

 

sola og jeg

står opp 09.18

 

har enerom, sjalusinasjoner, bare et blikk

ut i colletts gate

for å verve snuklare soler

sprer om meg

lange blikk/julekort/døde hudceller

 

finner en vinduspost

på holbergs plass, drikker

cola og kaffe i annenhver slurk

sjekker avisoverskrifter/bakender/førjulsfotgjengere

lyden av the white stripes og synet

av gavepakkevandrere

klokka 12.04

 

en sykkel uten sete

trilles over gatas apocalypso

bylarmen, en spilledåse

forplanter seg til

trikkebremser/biltuter/savnet av noen å holde rundt

 

ser en pjokk vræle vilt

som skrikerungen til vigeland

rekker tunge/tar en slurk/begynner å telle

kommer til 27

som krysser gata

i løpet av ett minutt

 

antagelig ser jeg ingen

av dem igjen

jo mer jeg dikter/glaner/gremmes

desto mer forsvinner

men jeg

blir her

 

til sola går ned

klokka 15.12

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

