Skip to content

Gjestedikter: Camilla Henrikke Esp Di Ruscio

08/08/2012

I september kommer Di Ruscios bok Er det rart det er krig i verden!!! ut på Det stille forlaget. Her er et av bokas 47 dikt:

UTENFOR H&M ble jeg stoppet av en jente,
…………hun fortalte meg at hun var
……………………fra Amnesty og at de
…………holdt på med en underskriftskampanje.
For i Uganda, boldawa,
kakdjwa ja whatever land, så har de
ikke lov til å ta abort.
…………Jeg eier jo ikke stedsans, så jeg aner ikke
…………hvor det er. Håper ikke taxien utnytter dette
…………og kidnapper meg.

Jeg tror jeg aldri har bestilt noe på internett
i hele mitt liv, jeg, fordi jeg:
………..1. Ikke skjønner hvordan jeg gjør det
………..2. Ikke stoler på Internett
………..3. Ikke har penger

Og akkurat nå ville større pupper gjort meg fornøyd.

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

