Skip to content

verdens beste fotballradio

29/04/2016

rekker bjørge lillelien til hårfestet, slår fire hundre pasninger i minuttet, brøler helt hjem til telemark

 

jeg ligger på sofaen, propper

i øra, radioen på fanget, kona ser på tv

strikketøy i henda og et smil hun ikke vet at jeg følger med på

hun ser på noe om arkitektur, eller hage eller mat, et eller annet

hun drømmer seg inn i

jeg vil høre på radio

jeg gidder ikke betale 400 spenn, 400 baklengsmål til middelhavsfaren tv2

for å se tippeligafotball på bortebane

jeg gidder faktisk ikke

jeg bor fem minutter fra stadion

jeg hører heller bortekampene på radio

de kampene jeg ikke kommer til på 2 ganger 45

jeg ligger på sofaen og hører

sogndal mot odd på fosshaugane campus

det holder hardt

å være prinsipiell, ikke bøye av og betale 400 spenn

for å se et par bortekamper i måneden, når klokka tikker mot avspark

og det jeg har tenkt mest på hele uka er odd

odd te hælja

åssen truru det går med odd te hælja

jeg ligger med ansiktet i henda, tankene flyr

i bakrom, mellomrom, oppover tabellen

jeg hører på hella

jeg hører på tallakstad

jeg hører på verdens beste fotballradio

verdens beste odd-kommentatorer

som roper på straffe til odd

igjen og igjen

og veiver motstanderen opp på beina når de legger seg flate på matta

supportere som kommentatorer

det er som å være på stadion, sitte ved siden av en kompis

en som faktisk vet hvem av odd-spillerne som spiller hvor/når/hvorfor

kommentatorer som måker et sleivspark

i tverrliggeren

og serverer odds målvakt feberredninger

radioredninger

når motstanderen en sjelden gang kommer til skudd

gi meg tallakstad og hella

gi meg odd i hjemmebaneradio på bortebane

lyden av odd gjennom norge

lyden av strømpefinter

lyden av occean over fjell og hei

av hella og tallakstad

som hyler seg gjennom forsvarsmuren, midtbanetreeren, ut på kantene

fra ruuds høyrefot til bakerste stolpe

hvor spissen henger og henger og henger og henger gjennom

radio grenlands reklameinnslag

og helt til ballen går i nettet

og motstanderens målvakt går fra vettet

og hella og tallakstad roper så vi hører det over fjella

og jeg reiser meg opp i sofaen med knytta never

og brøler så voldsomt at det blir kolonnekjøring over haukeli

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

